Whoopie Pies kakaowe


Tak sympatyczne i łatwe do zrobienia, że nie mogłam sobie odmówić wypróbowania. Bardzo lubię, kiedy ciasto można nakładać łyżką wprost na papier do pieczenia, więc Whoopie Pies robiło mi się szybko i przyjemnie. Gotowe połówki ciastek przełożyłam tym, co akurat miałam w lodówce i spiżarni- padło na śmietankę 36% i dżem malinowy. Wyszły bardzo dobre, smakowały jak... małe WZ-ki ;) Na pewno powtórzę ten wypiek (i z pewnością w wersji bezglutenowej!), ale następnym razem będę nakładać mniejsze porcje ciasta na blachę. Za bardzo wzięłam sobie do serca wskazówki z oryginalnego przepisu, żeby nabierać ciasto po łyżce, w efekcie moje Whoopie Pies wyszły dość duże i po zjedzeniu jednego miałam dosyć :) Warto upiec i przełożyć ulubionym nadzieniem!

Składniki:

Ciasto:
  • 55 g miękkiego masła
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 żółko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3 płaskie łyżki kakao
  • 1/2 szklanki mleka

Przełożenie:
  • śmietana 36 %
  • po łyżeczce dżemu/powideł na jedno, złożone ciastko

W misce miksować cukier, żółtko i masło przez około 3 minuty (cukier nie musi się całkowicie rozpuścić). Pozostałe, suche składniki wymieszać w odzielnym naczyniu, po czym wsypywać w 3 partiach do zmiksowanej mieszanki. Po dodaniu każdej partii miksować ciasto na małych obrotach, tylko do połączenia składników. Wraz z drugą porcją suchych składników wlać do ciasta mleko.
Masę nakładać przy pomocy łyżki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wydzielać porcje wielkości łyżki lub mniejsze, nie rozsmarowując ich na blasze. Należy pamiętać o 2-3cm odstępach pomiędzy ciastkami. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 ºC, przez ok. 9 minut. Pozostawić do wystygnięcia i przekładać ulubionymi dodatkami, np. posmarować ciastko dżemem, nałożyć łyżkę bitej śmietany i przykryć drugim ciastkiem.

Smacznego!



Źródło przepisu: http://www.kwestiasmaku.com/
3 komentarze on "Whoopie Pies kakaowe"