Zakręcone ciasto cynamonowe


Zapraszam dzisiaj na urocze, zakręcone w spiralę ciasto idealne do herbaty pitej w większym gronie. Wyglądem przypomina mi ścięty pień drzewa, ale może to tylko moje skojarzenia ;) Ciasto jest mięciutkie, niezbyt słodkie, z odrobiną cynamonowego nadzienia. Przypomina w smaku biszkopt, ale jest jeszcze łatwiejsze do upieczenia i równie łatwo daje się zwijać. Z podanych składników otrzymacie mini-ciasto, które będzie miało w przybliżeniu około 20 cm średnicy :) To w sam raz, żeby rozprawić się z nim "za jednym posiedzeniem" - lepiej nie zostawiać go na następne dni, bo zacznie wysychać. Jako fanka wszelkich słodyczy w zakręconym kształcie, nie mogłam oprzeć się pokusie i musiałam upiec ;)


Składniki:

Ciasto:
  • 3 duże jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej (bezglutenowcy: 1/2 szkl. mąki kukurydzianej, 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej)
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1/3 szklanki wody
  • 1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (lub tyle samo cukru z wanilią zamiast części białego cukru)

Nadzienie:
  • 1 szklanka (ok. 230 g) twarogu sernikowego - musi być dosyć gęsty
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżka cynamonu
  • 1 duże jajko

Lukier (zrezygnowałam):
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 4-5 łyżek mleka
  • 1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Blachę o wymiarach ok. 38 cm x 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia, natłuścić (ja tego nie robiłam). W misce zmiksować wszystkie składniki nadzienia na jednolitą masę. Wyłożyć na blachę i rozsmarować równomiernie. Włożyć do lodówki.

W małej misce wymieszać mąkę i sodę. W dużej misce ubijać na wysokich obrotach jajka, do uzyskania puszystej masy (ok. 2 minuty). Miksować przez kolejne 2 minuty, dodając stopniowo cukier. Na niskich obrotach miksera wmieszać mąkę z sodą, jedynie do połączenia składników. Dodać wodę i ekstrakt waniliowy, miksując do połączenia. Ciasto wylać delikatnie na warstwę schłodzonego sera i rozsmarować, do jego równego pokrycia. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 190 ºC i piec przez ok. 20 minut (do zarumienienia).

Po upieczeniu, natychmiast wyjąć ciasto z piekarnika, odwrócić na drugą stronę i delikatnie zdjąć papier do pieczenia, ciągnąc za jego róg. Mając serową warstwę na wierzchu, pokroić ciasto wzdłuż dłuższego boku na 5 pasków tej samej szerokości (najlepiej sprawdzi się ostry nożyk do pizzy). Pierwszy pasek zwinąć w spiralę, kolejny zwinąć wokół niego itd, do utworzenia dużego ślimaka (ciasto należy zwijać koniecznie na ciepło!). Pozostawić do wystygnięcia.

Przygotować lukier. Wszystkie jego składniki wymieszać w naczyniu i zmiksować, do uzyskania gęstej polewy. Udekorować ciasto.


Smacznego!



Źródło przepisu: http://www.heatovento350.com/
15 komentarzy on "Zakręcone ciasto cynamonowe"
  1. G-E-N-I-A-L-N-E! :D Taka wielka cynamonowa bułeczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny pomysł! Wygląda rewelacyjnie i na pewno tak samo smakuje, bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki wielki zawijaniec, wygląda trochę jak sękacz ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Intrygujący wygląd! Smakuje na pewno obłędnie, więc wpraszam się na kawałeczek! Przecież nie może długo leżeć, to chętnie pomogę jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne! Muszę upiec! :) Wygląda jak wielka cinnamon roll :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I znów mi to robisz;< :D:D:D:D idę do skepu - musze coś upiec:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sklepu oczywiście, ale tak zgłodniałam przez te zdjęcia, że zjadłam literę:D

      Usuń
    2. Ruszaj! Masz moje wsparcie duchowe :D Cieszę się, że chcesz przeze mnie piec <3

      Usuń
  7. Wow, jest genialne! A ja kocham cynamon, aale bym zjadła kawał takiego ciacha :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo efektownie się prezentuje, naprawdę urocze :)

    OdpowiedzUsuń