Klasyczne pancakes na maślance


Amerykańskie pancakes to chyba jedna z najlepszych propozycji na szybkie, łatwe, a przy tym pyszne śniadanie. To kolejny przepis na blogu, ponieważ uważam, że dobrych pankejków nigdy za wiele! Spotkałam się z opinią, że tradycyjne pancakes robi się tylko na maślance... ale szukając nowych przepisów na anglojęzycznych stronach, natknęłam się na masę receptur "po babci", które bazowały na mleku. Cokolwiek jest prawdą, ja przygotowuję swoje placuszki raz z tego, raz z poniższego przepisu. Oczywiście oba rodzaje pankejków różnią się od siebie -  te na maślance mają delikatną, lekko ciągnącą strukturę, cieniutką skórkę, są też bardziej miękkie od mlecznych. Spróbujcie ich ze swoimi ulubionymi dodatkami!


Składniki (na ok. 8-10 sztuk):

  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej (bezglutenowcy: 1/2 szkl. mąki gryczanej, 1/2 szkl. ryżowej i 1/4 szkl. skrobi ziemniaczanej)
  • 1 jajko
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 szklanki oliwy (używam oleju)
  • szczypta soli

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę o konsystencji gęstej śmietany. Rozgrzać suchą patelnię i smażyć placuszki z obu stron na małym ogniu. Placuszek przewracać, kiedy na jego powierzchni pojawią się liczne pęcherzyki, a boki będą podpieczone na tyle, że można bezpiecznie przewrócić go na drugą stronę. Podawać od razu z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!



Źródło przepisu: http://www.kwestiasmaku.com/
21 komentarzy on "Klasyczne pancakes na maślance"
  1. Na maślance czy mleku - zawsze są pyszne :) I koniecznie z duuużą ilością owoców ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko wracam, żeby coś pochwalić, bo przeważnie zawodzą mnie przepisy z internetu. Ten jednak jest rewelacyjny. Zjadłam już mnóstwo niedobrych, niesmacznych naleśników bezglutenowych, które niby miały być dobre. Te na prawdę wychodzą niesamowite! Polecam wszystkim, zwłaszcza tym którzy tęsknią za dobrymi naleśnikami będąc na diecie bezglutenowej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niesamowicie cieszą mnie takie komentarze! :) Sama uwielbiam wszelkiego typu placki i naleśniki i na diecie bg bardzo mi ich brakowało. Mam nadzieję, że moje przepisy nikogo nie zawiodą, a wręcz pomogą w oswajaniu diety bezglutenowej - choć wiadomo, że są różne gusta i nie każdemu smakuje to samo :) Dziękuję za odwiedziny i życzę w przyszłości samych udanych przepisów!

      Usuń
  3. Wszystko ok, tylko ten denerwująco-wkurzający, wciskający się na siłę facebook :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że dajesz znać, baner powinien wyskakiwać raz na 7 dni, widocznie coś jest nie tak. Postaram się to naprawić ;)

      Usuń
  4. Bez jajka z maślanką straciatella też dobre :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wątpię, zwłaszcza kiedy słyszę o smaku stracciatella! Zmodyfikowałaś ten przepis, czy może masz jakiś swój ulubiony? :D

      Usuń
  5. W końcu trafiłam na przepis na perfekcyjne pancakes! :) Bardzo dziękuję. Robiłam na mące pszennej, wyszły jak z amerykańskich filmów. Polecam do ciasta dodać łyżeczkę cynamonu - uwielbiam je w tej wersji z dżemem i masłem orzechowym lub syropem klonowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że wyszły takie, jak te wymarzone i nie ma za co! :) Też często dodaję cynamonu do ciasta, bo uwielbiam korzenne smaki, a same pancakes są przewdzięcznym tematem do modyfikacji. Warto kombinować :)

      Usuń
  6. Po prostu pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Uwielbiam dostawać takie komentarze :D bardzo się cieszę i pozdrawiam! :)

      Usuń
  7. Rewelacja! Mam dwie lewe ręce do tego typu poczynań i byłam niemalże pewna, że placuszki nie wyjdą tak jak trzeba, a tu suprise, mąż z synkiem zajadali ze smakiem.:D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, bardzo mnie cieszą takie komentarze! Już kilka osób przekonałam, że pancakes to tak naprawdę łatwizna, teraz wszyscy dzielnie stoją za patelnią i tworzą swoje wariacje :D Proszę bardzo i smacznego! :)

      Usuń
  8. Ja chyba jestem kulinarnym beztalenciem. Wszystkie naleśniki wylądowały w śmietniku. Nie dało ich się jeść. Nawet pod olbrzymią warstwą komfitur było czuć tylko proszek do pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to po prostu kwestia preferencji kulinarnych. Niektórym pancakes nie podchodzą - prawdą jest, że mają sporo proszku do pieczenia, ale taka już ich natura.

      Usuń
  9. Super pancakes przepychota

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma lepszych pancakes niż klasyczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kocham kombinować z plackami, na studiach śmiałam się, że usmażę je z czegokolwiek, w każdych warunkach - ale faktycznie, zawsze się chętnie wraca do tej klasycznej formy ;)

      Usuń